close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אל תחגגו את פסח- פסח שנת השישים לכניסה לארץ ישראל

אנונימי/ מהגולשיםי אייר, תשעב02/05/2012

עדיין בריח יום העצמאות משבוע שעבר, מאמר ייחודי שנמצא בחפירות ארכיאולגיות בשומרון. מה דעתכם?

תגיות:

המאמר הבא נמצא על גבי מגילה בחפירות ארכיאולוגיות בשומרון מאד הזכיר לי את הטענות שנשמעות בימים האלו.

אל תחגגו את פסח- פסח שנת השישים לכניסה לארץ ישראל

מאת מיואשאל בן מבואס

"בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעינו יעשה"...

אני יודע שהדברים שאני הולך לומר קצת יצרמו לחלק מכם שהתרגל לריח הבשר של קורבן הפסח וגם השנה שנת השישים לכיבוש הארץ רובכם תחגגו את החג. אבל הגיע הזמן לומר את האמת בצורה ישירה ונוקבת. צריך להפסיק עם המנהג המגונה הזה. מה עוד צריך לקרות בשביל שתודו בכישלון שלכם, האם אחרי מה שעשה צבא השבטים בפילגש בגבעה וההתפרעות חסרת הרסן של שבט בנימין מישהו יכול עדיין לדבר על יציאת מצרים במונחים של גאולה.

על מה בדיוק תאמרו את ההלל בזמן שהמואבים לא מפסיקים להציק לנו. אולי בימיו של משה כשנבקע הים והמצרים טבעו בתוכו עוד היו סיבות לחגוג אבל היום שבזמן שיש רעב בבית לחם ואילי ההון אבימלך ובניו במקום לקחת אחריות ולנהוג כמו במדינת הרווחה והחסד אותה רצינו ליצור לוקח את הרגליים שלו ועוזב לחו"ל, בזמן שההנהגה חלולה כל כך האם ניתן עדיין לומר הלל ועוד בברכה?!

ועדיין לא דיברנו על המצב הרוחני. מי במדבר העיז לחשוב על עבודה זרה. מלבד חטא העגל שדוכא ביד קשה לא העיזו לחשוב על כך והנה כאן שישים שנה אחרי הכניסה לארץ, עבודה זרה כבר לא מילה גסה. איך בזמן שבשבט דן עושים מעשה כמו פסל מיכה והנכד של משה רבנו לוקח חלק במעשה כזה עדיין יש כאלו שמסוגלים לחגוג. וכל זה קורה אחרי שאפילו את הכיבוש לא השלמנו כמו שצריך גם יהושוע המצביא הגדול לא השלים את המלאכה עדיין ישנם מקומות שלא הורשנו ועכשיו אנחנו משלמים את המחיר, פעם זה המואבים, פעם העמונים, פעם המדיינים נראה שבכל פעם יהיו פה הצקות מעם אחר ועדיין אין מי שמסוגל לתת לבעיה פתרון כולל.

אז השנה אני מפסיק לחגוג את פסח לא קורבן לא מצות ולא עוד כל מיני סממנים מזויפים שיש בהם השלמה עם המצב הנוכחי ובעצם משרתים את האג'נדה של כל אותם אלו שמוכנים לאכול את כל הצפרדעים האלו. שישים שנה אחרי כשהארץ המובטחת היא לא הארץ השלמה כשהמצב הביטחוני רעוע, היציבות השלטונית כמעט ולא קימת והשחיתות המוסרית הולכת וגוברת הולכת ומתבררת העובדה שקלקלנו את מה שדור המדבר בקש ליצור כאן.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה